Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projekt "Głowa Do Góry!"
#11
no tak, w grach "kosmicznych" zdarzają się prawdziwe dane, na przykład ten klasyk:
http://www.frontier.co.uk/games/older/frontier_elite_ii

a ja wymyśliłem takie coś, zamiast w kosmosie, toczy się tak naprawdę na mapie nieba, więc jest bliskie temu co rzeczywiście można zobaczyć:

UFO Paparazzi
cel gry: zarobić jak najwięcej kasy robiąc zdjęcia UFO!
żeby zarobić, trzeba najpierw zainwestować: kupić teleskop i okular(y) (które można potem ugpradować, wszystkie parametry zgodne z rzeczywistymi), oraz kupować poufne informacje o pojawianiu się UFO na niebie, w rodzaju: "obiekt zatacza kręgi wokół pasa oriona", "obiekt przesuwa się od plejad w kierunku księżyca", wtedy jak najszybciej trzeba skierować teleskop w odpowiednie miejsce i odnaleźć cel. można też zrezygnować i przejść do następnego - ale kasa wydana na informację przepada. oprócz nauki lokalizacji obiektów na niebie, gra pokazuje tez zależność pola widzenia od parametrów okularu i teleskopu, może też obsługe szukacza, telrada i tym podobnych. nagroda za zdjęcie z dużym powiększeniem powinna być większa, ale za to łatwiej znaleźć gdy pole widzenia jest większe - a więc warto inwestować w odpowiedni dla danego teleskopu zestaw okularów. a może okular zoom. im lepszy mamy teleskop tym więcej możemy zobaczyć i tym trudniejsze ale zarazem bardziej wartościowe zdjęcia robić. oczywiście gra powinna być na czas i powinna być opcja współzawodnictwa, jeżeli konkurent pierwszy przyśle zdjęcie to nic nie zarabiamy.
problemem jest to, że niewiele jest obiektów które wszyscy znają, pewnie tylko księżyc i wielki wóz, a od nich trzeba zacząć żeby nie zniechęcić totalnych laikówjuż na starcie Smile a potem jakoś sprytnie i niezauważalnie nauczyć ich czegoś nowego, zeby nie zauważyli że się uczą ;D
Odpowiedz
#12
Witam.

Szuu - masz dzisiaj przebłyski geniuszu - pomysł jest świetny, a realizacja możliwa, oczywiście wymagać będzie znacznie więcej pracy niż mapka... Ale jeżeli znajdą się chętni do realizacji, może być naprawdę strzałem w dziesiątkę.

Niech twoja kreatywność zarazi innych!

Pozdrawiam,

Leszek.
N 54°36'39", E 18°21'25" - Elen sila lumenn omentielvo SW 200/1000 EQ5, SkyMaster 15x70, EOS Digital Rebel unmod, QuickCam Pro 4000 mod
Odpowiedz
#13
(21.01.10, 19:54)nevt link napisał(a): I ostatnia dygresja: czy może mi ktoś podać przykład serwisu / aplikacji, który udostępnia jednakową funkcjonalność w wersji on-line (serwer + przeglądarka) i okienkowej (samodzielna aplikacja u użytkownika)?
większość gier flashowych Wink no bo wiadomo że to najłatwiej wtedy gdy serwera tak naprawdę nie ma albo nic nie robi.

natomiast podchodząc do tematu metodycznie, to istnieje coś takiego:
http://gears.google.com/
ale wymaga instalacji w przeglądarce.

no i chyba naszedł już czas gdy większość przeglądarek obsługuje html client side storage, więc można sobie tworzyc w aplikacji bazy dostępne offline bez instalowania czegokolwiek. niestety kod php nie zmieni się czarodziejsko w javascript Tongue ale pewnie sa jakies frameworki które ulatwiaja robienie takich uniwersalnych systemow online-offline.

(21.01.10, 20:06)nevt link napisał(a): Szuu - masz dzisiaj przebłyski geniuszu - pomysł jest świetny
dziękuję Smile
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości