Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak z polskim paszportem dostac sie do NASA lub ESA ?
Hej wszystkim. To jest moj pierwszy post tutaj i odrazu z grubej rury Smile

Jestem studentem informatyki, za chwile koncze mgr. Ostatnio zaczela za mna chodzic mysl o tym zeby to co mam w glowie spozytkowac aby ludzkosc posunela sie dalej w badaniach kosmosu.

Moja dotychczasowa wiedza wyglada tak ze odnosnie programowania i budowy systemow wiem wszystko od poziomu asemblera do wspolczesnie uzywanych wzorcow projektowych. Z systemami rozproszonymi oraz programowaniem sieciowym (sockety a nie tzw. web, chociaz z tym drugim tez jestem dobry bo w trakcie studiow trzeba bylo miec za co bawic sie ) i rownoleglym wlacznie.

Z tego co wiem aby na powaznie sie zaczepic w czyms takim jak badania kosmosu najlepiej byc tam gdzie sa dorosli ludzie ktorzy sie bawia w to na powaznie, czyli najlepiej NASA albo ESA. Docelowo planuje byc w charakterze software engineer'a, najlepiej robiac cos kolo oprogramowania sond kosmicznych albo symulacji komputerowych, chociaz do tego drugiego bardziej przydal by sie dodatkowy mgr z fizyki oprocz software engineering.

Na drodze do tego szczescia stoi fakt ze mam tylko paszport polski. Z tego co wiem z powodow jakis czerstwych dzialan naszych politykow, ESA nadal nie przyjmuje ludzi z polskim paszportem. Odnosnie NASA slyszalem ze jako foreign national mozna sie tam dostac przez prace w ramach amerykanskiego uniwerka, lub subcontractora, ktory ma umowe z NASA.

To co planuje to nie jest na teraz-zaraz tylko za kilka lat, kiedy mi sie znudzi programowanie gier i kiedy troche odloze grosza z tegoz programowania.

Pytanie: Jak pokonac bariere bycia posiadaczem tylko polskiego paszportu i dostac sie do pierwszej ligi?

Potencjalne rozwiazania ktore widze to: