Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cięcie gąbki
#1
Witam Panowie

Pytanie dla mnie wcale nie oczywiste. Chciałbym w swojej skrzyni wyciąć w gąbce miejsce dla refraktorka. Sądzę jednak, że użycie ostrego noża to ostateczność.
Są jakieś inne "profesjonalne" sposoby????
Wszelakie porady mile widziane.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
w fabrykach wycina się rozgrzanym drutem, ale oczywiście potrzebny jest wyciąg, bo opary są szkodliwe Tongue
SK127MAK EQ2 + possl 10, 25 54,3651 N; 18,6067 E
Odpowiedz
#3
Ja wycinałem profile z gąbki (grubość 25 cm- wkład do materacc do łóżka, kupiony w sklepie)  lutownicą (zwykłą pistoletową) o długim grocie ok. 27 cm wykonanego z drutu miedzianego fi=1,5 mm. Podczas wycinania musisz uważać by nie przypalić gąbki, czyli ciągnąć lutownice zdecydowanym i jednostajnym ruchem wzdłuż metalowej (koniecznie) przykładnicy. Kopci jak diabli ale wytapia. Zakłębienia w gąbce delikatnie wycinałem nożem do tapet a następnie wygładzałem kolbą lutowniczą. Oczywiście powierzchnie były nadtopione i lekkosztywne ale zbiegiem użytkowania wyrobiły się. Pamiętaj o naddatku technologicznym na wypalenie, ogrzana gąbka się skurczy ok. 2-3 mm od miejsca wytapiania, zależne jest to od temperatury grota, najlepiej wykonaj kilka prób. Powodzenia.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości