Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ATM] Mały kącik do szlifowania lustra
#11
A jakie parametry są tego przyszłego lustra ?  :Smile
pozdrawiam
astrodziadek
Odpowiedz
#12
Fajny pomysł. Kiedyś też miałem zamiar zrobić własne lustro ale zrezygnowałem jestem za młody. Zrobiłem już wiele rzeczy ATM ale lustra jeszcze nie a przydało by sie kiedyś spróbować.    Wink
Odpowiedz
#13
         Dzień dobry
Myslenie ma przyszłość, a więc wymyśliłem inną propozycję.
Proponuję, by któryś z kolegów szlifuje aktualne lustro, aby  dalej prowadził wątek, przedstawiał swoje kolejne prace, aby też dołączali następni ochotnicy.
Żeby Janusz Wiland mógł wstawić poprawki, uwagi, itp.
Byłaby to większa zachęta do wykonania lustra amatorskiego.

ZAPRASZAM ZAPRASZAM ZAPRASZAM  Big Grin Big Grin

Z braku ochotników  umrze wątek.

Pozdrawiam, Dziadek.

Było do mnie pytanie o parametry lustra, odpowiadam ogólnie;
grubość szkła float 19,5 mm, średnica 215 mm, aktualna głębokość = 2,35 mm
zamierzenia: średnio jasny dla wygody.
i tyle mogę teoretycznie pisać, w trakcie prac moich kiedyś zmieni się ogniskowa i sam  muszę określić  koniec szlifowania.
Odpowiedz
#14
A jaka ogniskowa mniej więcej ? Chyba będzie parabola ? :o
Co masz do polerowania ? Mogę Ci posłać optycznego tlenku ceru jak nie masz. Mam też proszek 800. Wystarczy na końcowe szlifowanie.
pozdrawiam
Odpowiedz
#15
Dobry wieczór.....

....dziękuję Astrodziadku za szczere chęci.
Mam aktualnie wszystkie proszki łącznie do nr. 1200 i to jest prawda.
Co do ogniskowej to jeszcze mam czas, pisałem , w założeniu srednio-jasny chcę
ile wyjdzie to wówczas będę,    teraz jest aktualny problem  początek 600-ki wystarczy do dalszego i
Pozdrawiam serdecznie, Dziadek.
Odpowiedz
#16
Z tych danych, które podałeś po obliczeniu wynika, że lustro
ma ogniskową ok. 1230 mm. W takim razie jest 1:5,7 i musi być parabola. nietrudno jest sparabolizować takie lustro ale trzeba mieć dobry nóż z odczytami nastawień z dokł. 0.01 mm i dobrą lampę (sztuczną gwiazdę) bez tego ani rusz.
Chciałem Ci pomóc bardzo dobrym tlenkiem ceru. Optyczny najwyższej jakości. No, ale jak masz taki to dobrze. Róż polerski to raczej kiepski materiał w porównaniu do mojego proszku. Nawet się nie pytam czy przypadkiem masz prawdziwy róż czy barwnik, który kiedyś rozprowadzało PTMA jako materiał polerski i czasem jeszcze pokutuje u niektórych. Dobry on jest żeby lustro porysować. Co do parabolizacji, jak uznasz, że nic z tego nie wychodzi to mogę Ci dać namiary na dobrego fachmana, który to może zrobić i zaraz napylić z utwardzeniem. Nie jest drogo.  ;D
pozdrawiam
Odpowiedz
#17
            CD....                  Dobry wieczór..
aktualnie przedstawiam skromnie, że   moje lustro ma ogniskową   215/1150mm  jest po  proszku 1200 i czeka  na  poważny POLEROWNIK.

To tylko ciekawostka i sprawdzian,  ile można wycisnąć z matrycy i lustra z proszkiem nr. 1200 .

Skierowałem lustro przez  szybę balkonową by trochę widać odbicie w kamerce,  / krzywe szyby  ;D/

[Obrazek: 2323_24_01_08_12_10_23.jpg]

Można  średnicę lustra określić jako 8,5 " .

W planie jest ogniskowa max. 1500mm  , a może kiedyś lepiej wyjdzie ?

Zabawiam się w inne lustro  fi 215 i jest dołek 1,63mm z proszkiem 400.
Poprawiam na godz. 16:30-ci  jest wgłębienie 1,80mm z początkiem proszku nr. 600, zbliża się  ogniskowa.

Dzisiaj mam wgłębienie 1,9 mm  po proszku  nr. 800.

Jutro zacznę początki polerowania  z proszkiem nr. 1200.

aktual...26.01.2008  mam wgłębienie 1.91mm  i pół- błyszczy się ładnie, troszkę placków matowych widać.

Pozdrawiam natchnionych szlifierzy, Dziadek.
Odpowiedz
#18
      CD ..      Witam.. 

wczoraj przedobrzyłem z proszkiem nr. 1200 i trafiłem na dwie paskudne ryski.
Musiałem zdiąć   je   ok. 1-ną setkę  i określam już bez następnych pomiarów  1,92mm.
Zmyłem wszystkie elementy i zabezpieczyłem lustro, matrycę, są owinięte koszulkami bawełnianymi.
Kiedyś muszę wykonać polerownik w.g opisu Janusza Wilanda.
               Pozdrawiam, Dziadek.
Odpowiedz
#19
Może komuś się przelicznik pomylił i wycofał ten link ;D
Odpowiedz
#20
*
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości