Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genesis 1&2, Sundancer i Bigelow Aerospace
#11
(19.07.06, 21:13)Karol Wójcicki link napisał(a): No bo 5.5 jest ciemniejsze od 4.9  ;D
W skali magnitudo im mniejsza wartość tym jaśniejszy obiekt.
Aczkolwiek 0.6 mag różnicy to nie dużo... ale czasem wystarczy zeby obiekt był za słaby do zobaczenia w danych warunkach

Wiem, wiem, że 5.5 jest ciemniejsze od 4.9, ale to była o wiele większa różnica.
Podobnie było z iss. Kolesie z heavens napisali, że iss będzie miał jasność -1 mag. Jowisz w tym czasie (może ze 3 tyg temu) miał -2.13,  a jednak iss był o wiele jaśniejszy.
Odpowiedz
#12
Czasem faktycznie jest tak że wartości podane na heavens-above.com są mniejsze od rzeczywistych... Sam się pare razy o tym przekonałem. Zresztą temat ten był już na forum poruszany nie raz.
Niech noc będzie z Wami!
Odpowiedz
#13
Wczoraj wieczorkiem (a raczej dzis po polnocy, bowiem przelot byl o 0.45) widzialem ow obiekt. Jest rzeczywiscie calkiem jasny (jasnosc w maksimum to jakies 2.0 w porownaniu z 2,7, jakie haha-above podawal) - wiec sadze ze na zblizajacych sie zlotach ciekawie bedzie sie to to obserwowalo.
Odpowiedz
#14
Nie wiem czy jest sens wskrzeszać tak starty wątek, mimo wszystko jednocześnie jest to miejsce, które chyba najbardziej pasuje do informacji, którą chciałbym przytoczyć.

Cytuję część artykułu z kosmonauty (pełna wersja pod linkiem):

W porównaniu do modułów obecnie będących częściami ISS, te są kilka razy większe. Sztuczka polega na tym, że moduły te w czasie startu będą złożone i dopiero na orbicie zostaną "nadmuchane" niczym balony.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już około roku 2015-16 możemy doczekać się pierwszej prywatnej stacji wykonanej w tej technologii. A wszystko za sprawą Roberta Bigelow, właściciela sieci hoteli w Stanach Zjednoczonych, który finansuje całe przedsięwzięcie.

Plan zakłada umieszczenie na orbicie najpierw mniejszej stacji, a około 1-2 lata później kolejnej większej. Łącznie obie stacje mogłyby pomieścić aż 36 ludzi naraz, sześć razy więcej niż ISS obecnie. Klientami BA mają być przede wszystkim kraje, których nie stać lub które nie mają odpowiedniej technologii do budowy własnej stacji kosmicznej. Aktualna cena za pobyt jednej osoby przez 30 dni jest wyliczona na 25 milionów dolarów. Za dodatkowe 3,75 miliona pobyt można by wydłużyć do 60 dni. Kraje które podpisałyby umowę na przynajmniej 4 lata mogłyby wynająć cały 6 osobowy moduł za 395 milionów dolarów wliczając w to transport ludzi. Właściciele firmy uważają, że taka oferta będzie bardzo atrakcyjna dla wielu krajów.  (...)

Bigelow współpracuje obecnie z kilkoma firmami kosmicznymi, które mogłyby pomóc w całym przedsięwzięciu, gdzie do najważniejszych można zaliczyć Boeing czy Lockheed Martin. Kiedy powstanie już odpowiedni system wynoszenia ładunków na orbitę, moduł nazwany Sundancer o pojemności około 181 m3, zostanie wystrzelony jako pierwszy. Następnie poleci dwóch astronautów, którzy przygotują wszystko na przybycie kolejnych dwóch modułów: większej wersji Sundancera o pojemności 331m3 oraz centralnego "node" który połączy oba moduły.

Nawet jeżeli tego planu nie uda się zrealizować, to być może jeszcze wcześniej zobaczymy nadmuchiwany moduł na ISS. Taki projekt został zapisany w propozycji budżetu NASA na 2011 roku według planu prezydenta Obamy.


Firma (Bigelow Aerospace) wciąż się rozwija i wprawdzie dużo o niej nie słyszymy, to jednak ma ona aktywny udział w rozwoju prywatnego sektora astronautyki. Ciekawy też ten fragment na samym końcu o dmuchanym module na ISS - pierwsze słyszę chyba ;D

edit: Post w miejscu beta.
Odpowiedz
#15
Okej, przydałoby się parę fotek na odświeżenie wątku i możemy komentować Smile

Może na początku news z ich strony - http://www.bigelowaerospace.com/news/

"Mr. Bigelow has spent about $180 million of his own money so far and has said he is willing to spend up to $320 million more. An expansion of the factory will double the amount of floor space as the company begins the transition from research and development to production. (...)"

Więc pan Bigelow wyłoży teraz prawie dwa razy tyle kasy, która była już włożona w projekt. Ostatnia linijka, która mówi o przejściu firmy z fazy prowadzenia badań&rozwoju pomysłu do fazy produkcji, nastraja bardzo optymistycznie! Smile

Na pierwszym zdjęciu schemat modułu oraz widok na jego położenie przed testami w komorze próżniowej (NASA chyba). Na drugiej fotce widok z jednej z 22 kamer umieszczonych na Genesis II. Firma twierdzi, że moduły krążą na orbicie do dzisiaj (w co chyba nie wątpimy?) i jest bardzo minimalny współczynnik ucieczki gazów. Na trzecim podgląd na kompleks Bigelowa, który tworzą moduły Sundancer. Na ostatnim widoczny model kompleksu (o którym jest wspomniane w wyżej wspomnianym artykule na kosmonaucie) w pełnej skali bodajże Smile


Załączone pliki Miniatury
               
Odpowiedz
#16
http://www.bigelowaerospace.com

na stronie Bigelow pojawiło się trochę nowości. Rendery nowego modułu BA-330 oraz zdjęcia z placu budowy nowej hali, w której mają być budowane moduły przyszłych stacji.
Odpowiedz
#17
(17.06.10, 10:33)Matias link napisał(a): Na pierwszym zdjęciu schemat modułu

To ciekawostka, bo ten schemat jest identyczny schemat modułu TransHab dla ISS. Modułu skasowanego oczywiście (choć wizja Node4 budzi nadzieje).
Odpowiedz
#18
Ano, zdjęcie chyba pobrałem od Bigelowa, także to chyba ich moduł Tongue  Rzeczywiście, TransHab też miał być dmuchanym modułem, ciekawe czy były jakieś przecieki wiadomości pomiędzy NASA (oni chyba mieli budować TransHaba?), a Bigelowem dotyczące konstrukcji...
Odpowiedz
#19
O ile mnie pamięć nie myli Bigelow odkupił technologię i rozwijał ją dalej.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości