Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ATM] Zestaw Meade #492 + Autostar = tanie GoTo do dowolnego teleskopu
http://myworld.ebay.com/scopehed1/ 

W tej chwili jak widze ma tylko autostar ale 494 , lepszy jest 497 ale na pewno znowu beda . Do tego potrzeba jeszcze silniczki
Odpowiedz
Bardzo to wszystko jest pogmatwane, w necie są sprzeczne informacje, np>
http://www.yaprice.com/electronics/meade...55791.html#
http://shopping.discovery.com/product-11...jzid=1-0-0
przedstawiane to jest jako sam autostar, nie ma żadnej wzmianki o całym komplecie, silniczkach, przekładniach, panelu sterowania itp. A w linku:
http://www.bedair.org/492Kit.html
pisze że jest to 492+  autostar 495 (a nie 497).  Podobnie pisze w pdf-ie DS.pdf autorstwa Meade na str.19
Boje się że kupię nie to czego się spodziewam i nie bede miał podstaw do reklamacji.
Jakie są jeszcze oprócz ebay-u inne giełdy ze sprzętem astro ?
Pozdrawiam Regulus
Odpowiedz
Jestem tyci wiecej zorietowany w sterowaniu na silnikach krokowych i sadze, ze mozna zrobic uklad dopasowujacy autostar Made do silniczkow krokowych . Najprosciej bylo by na osi silniczka zalozyc enkoder, choc lepszym rozwiazaniem bedzie uklad zliczajacy /+ ,-/ impulsy na cewce silnika i odpowiednio je przeliczajacy.
W wyzej sugerowanych rozwiazaniach musialoby sie miec elektronike oryginalnych silniczkow i napicie stale przemieniane bylo by w ciag impulsow na cewki silnika .
Pewnie tez nie bylo by problemem podlaczyc silniki krokowe z ich sterowaniem i dopasowac zamiast enkodera licznik impulsow na uzwojeniach silnika . Czestotliwosc impulsow  ok 30 Hz daje wystarczajaca dokladnosc sledzenia.  Jak ktos nie ma oryginalnych silniczkow w montazu to moze kupic taniej szybsze 200 krokowe , a nie jak w zestawie 48 .
Tak wstepnie widze mozliwosc
Odpowiedz
Znalazłem ofertę w necie gdzie można kupić tanio silniki itp do GOTO Meade.
Wysyłają tylko do USA. Niestety nie mam nikogo znajomego kogo można by poprosić o przysługę tzn żeby kupił w USA i przesłał do Polski.
Jeśli jest ktoś zainteresowany zakupem elementów GOTO i najlepiej miał kogoś znajomego w USA to proszę o kontakt. Może zorganizujemy spółdzielnię będą mniejsze koszty przesyłki.
Cena silnika 15 $
Cena Power Panel 10 $
Do tego trzeba doliczyć Autostara np z e-baya za ok 50-80 $ i mamy cały zestaw GOTO za ok 110 $ plus koszty przesyłki ok.30$ 
Odpowiedz
muszę przyznać że doznałem ostatnio porażki
niechaj będzie ona przestrogą dla innych
upgradowałem firmware do wersji 4ef - i niestety w szale bitewnym przed końcem upgrade
zresetowałem 497 - wynik był taki że działał i owszem ale pokazywał cuda już w terenie
jak przyszło co do czego
stąd też zasada aby w niczym nie przerywać tego procesu
trwa on ok 30 minut
poszedłem krok dalej i zacząłem wąchać pismo nosem
co się stanie jak wyłączę pernamentnie w trakcie upgrade
pilot nawet nie wstawał do zywych i nie można było się z nim połączyć z PCta
jest i na to sposób - przy odłączonym zasilaniu
wciskamy i trzymamy
Enter wraz z ScrolllDown czyli dwa przeciwległe klawisze
497 wchodzi wtedy w tryb safe
i można bez żadnego problemu wgrać cały firmware

p.s. oczywiście nie namawiam do takich testów  ;D
hmmmmm...
Odpowiedz
Ostro testowales ! :o
Moze wiesz co zrobic gdy zagapilem sie i silniczek o srube hamulca zaczepil . Mam uszkodzone 2 zebatki - 2, 3 liczac od tylu.
Odpowiedz
zrób foto ... będzie łatwiej ...
hmmmmm...
Odpowiedz
od jakiegoś czasu funkcjonuje wersja 43g dla Autostara 497
najważniejszą dla mnie (może i komuś się nada  Big Grin) zmianą jest
to że po TRAIN DRIVE pojawił się EDIT TRAIN dla każdej z osi
wiecie że miałem problem - na osi RA po naciśnięciu w lewo klawisza/przycisku
teleskop brzydko odjeżdżał nawet o 3 tarcze Słońca w prawo i znowu trzeba było przewijać w lewo żeby nadrobić
a ten znowu swoje i tak w kółko panie macieju
w polu edycji train drive - pojawiły się dziwne wartości
skasowałem je do zera i problem plam znika sam  ;D
przestał mi przewijać niekontrolowanie na osi RA ...
hmmmmm...
Odpowiedz
Jakby ktos przerabial montaz typu EQ5 to na podstwie wlasnego doswiadczenia polecam zabudowanie silniczka w RA  poprzez przekladnie np. paskowa z tylu , rownolegle do osi slimaka .
Czasem praktykowane rozwiazanie wzdluz osi slimaka bywa powodem zaczepienia osi Dec montazu o ten silniczek co = wylamaniu zebatki w napedzie . Trudno w nocy pilnowac czy tuba nie zaczepia o statyw i jeszcze czy o silniczki montazu.
W Dec chyba lepiej naped zamocowac wzdluz osi slimaka
W EQ3-2  wygodniej oba napedy zamocowac wzdluz osi slimaka . Nie wplywa to na zwiekszenie punktow kolizyjnych .
Odpowiedz
Jeszcze jedno, czasem autostr glupieje. Os RA kreci sie mimo nie naciskania zadnego klawisza . Powodem jest chwilowe niekontaktowanie na stykach wtyczki silnika np.w Dec .
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości