Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HST ma zostać
#11
Jeśli znalazł by się sponsor aby na jage utrzymanie dawać, to na loty serwisowe też by pewnie znalazł pieniądze. A tak na marginesie eksperci z NASA ocenili że bez serwisu HST ma działać aż 4 lata.
Newton Synta Skywatcher 114/900mm
Aparat lustrzanka Practika BCA + statyw
#12
a czym mieliby poleciec z misja serwisowa? STS nie da rady poleciec do teleskopu a potem na ISS, a warunkiem wystrzelenia wahadlowca ma byc mozliwosc awaryjnego dokowania do Stacji Kosmicznej...

HST i ISS za bardza roznia sie orbitami (dane z heavens-above.com)
ISS Inclination: 51.6289°
Perigee Height: 363 km
Apogee Height: 373 km

w przypadku Teleskopu Hubble'a wyglada to tak: 567 x 573 km, 28.5°

Prom nie ma tyle paliwa, aby odwiedzic jedno i drugie podczas jednej misji. Poza tym musi miec w ladowni modul laczeniowy ze stacja a jest on inny niz element sluzacy do przycumowania teleskopu, a obu zabrac nie moze (chyba - sprawdze to)
"I have loved the stars too fondly to be fearful of the night" - Sarah Williams
#13
Właśnie tak ma być, że będzie obsługiwany, aż nie będzie się nadawał do pracy, największy problem będą sprawiać żyroskopy, bodajże teraz działają 4 sztuki z 6 (?), a 3 są niezbędne do działania, ale prawdopodobnie da się część prac nadal wykonywać przy działających tylko 2 żyroskopach.

Prawdę powiedziawszy misja serwisowa kosztowałaby kolejny 1 mld dolców, więc chyba lepiej przeznaczyć tą kasę przynajmniej w jakiejś części na Webb'a (nowe lustereczko NASA), szkoda tylko, że ma być aż taka przerwa, gdy nie będzie ani Hubble'a ani Webb'a

Pamiętajmy też, że NASA planuje deorbitację Hubble'a - nie ma to być kolejny śmieć, czy pomnik, choć lata wysoko, więc nie grozi mu puchnąca atmosfera. Deorbitację ma przeprowadzić specjalna bezzałogowa misja, która chwyci Hubbla i ... włączy silniki hamujące.
Moja strona - astrofotografia - galeria zdjęć. Program easyHDR - składanie i obróbka zdjęć o wysokiej dynamice.
#14
a ja dalej nie pojmuję celu deorbitacji. Przecież i tak prawie nic tam nie lata (w strefie Hubble'a)!!! Większość satelitów jest na orbitach niskich i geostacjonarnych.
NPZ Tal 100RSMT (4" F10 Achro), Ortho 7mm, fylterki planetarne, plusle, Tento 7x35 cdev@stop.spaam.teleskopy.pl www.gronki.teleskopy.pl
#15
Wiecej informacji na ten temat mozna znalezc tu: http://planetarium.civ.pl/topics.cgi?op=...lad;id=813
Pozdrawiam Radosław Ziomber www.astrofizyka.info [Obrazek: astrofizyka-logo.jpg]
#16
Czy on posiada jakies silniki. To niech go wyślą w kosmos aby dostarczył fotki z dalszego wszechświata jak i tak go mają deorbitować.
Newton Synta Skywatcher 114/900mm
Aparat lustrzanka Practika BCA + statyw
#17
(13.02.04, 17:28)tadeusz link napisał(a):Czy on posiada jakies silniki. To niech go wyślą w kosmos aby dostarczył fotki z dalszego wszechświata jak i tak go mają deorbitować.

to tak jakby podczas obserwacji np. Saturna specjalnie przestawiać teleskop na drugi koniec ogródka, żeby być bliżej tej planety...

poza tym musiałby osiągnąć II prędkość kosmiczną (ok. 11.2 km/s, a teraz lata z prędkością ok. 7.9 km/sek) żeby się wydostać z orbity Ziemi (no a potem III PK żeby zwiać od słoneczka itd...)

deorbitacja wiąże się z tym, że istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo ofiar w ludziach przy samoczynnej deorbitacji - oszacowano je na 1:700 !!!
Hubble jest wielki, sporo części ma szansę dolecieć do powierzchni Ziemi, najgroźniejszy jest tytanowy szkielet trzymający konstrukcję oraz lustro (takim lusterkiem nikt nie chciałby dostać w głowę)

zgodnie ze swoim statutem NASA zobowiązuje się do bezpiecznego sprowadzania na Ziemię satelitów jeśli prawdopodobieństwo zranienia człowieka jest większe od 1:10000, a tu mamy 1:700
Moja strona - astrofotografia - galeria zdjęć. Program easyHDR - składanie i obróbka zdjęć o wysokiej dynamice.
#18
Polecam zobaczyc oficjalna strone projektu: http://hubblesite.org
Pozdrawiam Radosław Ziomber www.astrofizyka.info [Obrazek: astrofizyka-logo.jpg]
#19
A parę dni temu Hubble ustrzelił najdalsza galaktykę jaka zrobiono na foto. Chyba o ile się nie mylę jest oddalona od nas o 13mld lat swietlnych. I jak tu go złomować. A tak na marginesie ktos wie do kiedy są odwołane plany loty promów kosmicznych.
Newton Synta Skywatcher 114/900mm
Aparat lustrzanka Practika BCA + statyw
#20
Z tego na ile sie orientuje, to mialo byc do momentu wykrycia przyczyn katastrofy promu Columbia, ale jakos na razie nic nie slychac
[Obrazek: 548760.gif] Orion 200/1200


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości