Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TAL 200k + Drive Corrector + Himpol = problemy
#11
Witam!
oj pracy to wiele więcej i mysle ze jesli drive corrector zalatwilby znacznie PE to chyba bym wolal wydac 350 zl na pilocik , pare zlotych na plytke i miec spokoj. Przeraza mnie EZB3 . Przeciez to naped budowany prawie od zera. Lepiej mi ida sprawy z elektronika zwiazane niz jakies kontrukcyje. :-)
Troche mnie opinia o Himpolu zaskakuje, bo 2 lata temu gdy kupowalem swojego Tala poprosilem ich o przeslanie jakiegos opisu dot. kolimacji-przysłali! Kwestia zasilania Tali w polu nie została przez nich rozwiązana wprawdzie do dziś ale do dziś pozostało mi raczej pozytywne wrażenie.
Pozdrawiam
Piotr

P.S. :-) To ja tak cisnąłem na yahoo. Odnoszę wrażenie ze w Polsce chyba malo kto próbuje tuningować świetne Tale.
Super Tal150PM Smile
Odpowiedz
#12
I tak Wam zazdroszcze, że otrzymaliście w ogóle jakąkolwiek odpowiedź bo ja dotychczas żadnej odpowiedzi od nich na moje pytania nie dostałem (zreszta podobnie jest z Uniwersałem). Dlatego ukłon dla Janusza P. a także Jerzego P. za to że odpowiadają gdy się ich o coś pyta.
Megrez 110 APO, Zeiss 10x50W, EQ-6 SkyScan, Takahashi LE 5mm, TV Nagler 13mm, UO Koenig 40mm. http://www.astrophoto.pl
Odpowiedz
#13
Bartek,
nie wiem, czy to wiele pomoże - ale jeśli tak, to ja chętnie podeślę do Ciebie na parę dni mojego pilota od 200K. Niestety, nie mam pojęcia, czy silnik w puszce też zmienili - pewnie tak, bo teraz można podłączyć 12V prądu stałego.
A może w Lublinie jest ktoś, kto zna się na takiej elektronice? Zapraszam, by zobaczył i wydał opinię (wyrok?) Wink
Ciekawią Cię zdjęcia planet? Moja strona to planetarna astrofotografia, zapraszam do zwiedzania. A może wolałbyś dodać stronę do katalogu i zwiekszyć jej oglądalność? I wylęgarnia
Odpowiedz
#14
Witam !
Czy możecie powiedzieć coś więcej co to jest Drive Corrector a takze EZB3 i QH2PC ? Podejrzewam,że ma to związek ze sterowaniem ale pojęcia te są mi zupełnie obce. Ponieważ sam zajmuję się sterowaniem to może po Waszych drobnych wyjaśnieniach włączę się do dyskusji.
L.J.
Odpowiedz
#15
Chyba siła forum działa . Nigdy tak szybko nie otrzymałem kilku odpowiedzi z firmy Himpol , koniec końców zamowiłem pilota który ma działac u mnie ? - pożyjemy - zobaczymy.

Leszku Drive Corrector to poprostu pilot do montaży TAL'a , a EZB i QH2PC to różne sposoby przeróbki montaży TALowskich do sterowani aza pomocą pilota , komputera , czy nawet gaidingu czy emulacji LX 200 na TALu (takie cacka też ludzie robią) zobacz na linki podane w powyższych postach , są tam strony z opisami. A najlepszy opis EZB jest na grupie dyskusyjnej na Yahoo dotyczącej TAL'a.

Reasumując - pilot w drodze zobaczymy co tym razem będzie i jak się to teraz skończy może Himpol wziął sobie do serca te kilka słów które tutaj padły w ich kierunku.

Finał obiecuję opisać Smile
[Obrazek: mini_logo.jpg]   Radosław B. AMBROŻY * radoslaw@ambrozy.pl * http://mojaastronomia.pl
Odpowiedz
#16
Niestety nie znam niemieckiego ale wywnioskowałem, że silnik w TAL-e jest typu synchronicznego i dlatego musi być sterowany napięciem o częstotliwości 50Hz (w Europie) i napięciem chyba 24V (transformator ?). Jeśli tak jest to wydaje się możliwe zastosowanie do sterowania mojego AstroPilota z dodatkowym układem dopasowującym napięcie. Jeśli jest ktoś chętny to mogę to sprawdzić o ile dostanę taki silnik. Informacja Bielack-a o tym, że zasilanie wynosi 12V trochę miesza w sprawie ale jeśli jest to w tym przypadku silnik krokowy to sprawa jest jeszcze bardziej oczywista bo właśnie do sterowania silnikami krokowymi został zrobiony AstroPilot. O AstroPilocie już pisałem kilkakrotnie. Więcej wiadomości jest pod adresem :
http://www.lx-net.prv.pl/ap1.htm
Dodam tylko, że zmodyfikowałem AstroPilota w taki sposób, ze dołożyłem jeszcze jeden przycisk do bezpośredniego porzełączenia w tryb sterowania z PC (oczywiście jeśli AstroPilot współpracuje z moim układem goto). AstroPilot działa też oczywiście autonomicznie i daje się dopasować praktycznie do każdego montażu.
L.J.
Odpowiedz
#17
Będę czekał z niecierpliwością na finał sprawy z Himpolem. Rozumiem ze jak nazwa wskazuje pilot ma mozliwosc kasowania błędu okresowego? Może masz jakiś link z dokładniejszym opisem tego co to cudo potrafi? Na oficjalnej stronie Talowskiej niczego dokladnego sie nie doczytalem :-(

I to samo pytanie kieruję do Leszka? Jak kwestia błędu okresowego ? no i co istotne jakie są koszty Twojego pilocika?

Pozdrawiam
Piotr
Super Tal150PM Smile
Odpowiedz
#18
Pilot umożliwia przyspieszenie i zwolnienie silnika krokowego napędu. Czyli możemy, w zależności od "potrzeby chwili" nadgonić lub opóźnić prędkość obracania osi godzinnej.
Ciekawią Cię zdjęcia planet? Moja strona to planetarna astrofotografia, zapraszam do zwiedzania. A może wolałbyś dodać stronę do katalogu i zwiekszyć jej oglądalność? I wylęgarnia
Odpowiedz
#19
Osobiście sporo kupiłem różności w Himpolu i zawsze wszystko było ok. Smutna prawda jest pewnie taka, że rosjanie nie moge uporać się z elektroniką i wdrażanie nowych technologii. Zawsze mieli dobrą optykę, ale mechanika gorzej. A już elektronika-niestety slabo. Aż dziw, że nie stosują gotowców z zachodu. W mediamarkt widziałem malego meade'a-oczywiście syf totalny optyczny ale naet takie "gównienko" było wyposażone w estetycznego pilocika "góra-dół". Dlaczego rosjanie nie kooperują lub nie wkładają swojej optyki w montaże nawet mniej znanych firm (tanich), ale z uporem godnym lepszej sprawy stosują pancerne rozwiązania autorskie-nie wiem doprawdy.
Pozdr.
Pozdr.
Odpowiedz
#20
Jeśli jest to silnik krokowy to sprawa się upraszcza. To zadanie już rozwiązałem. Żeby móc jednak coś dokładnie powiedzieć musiałbym 'dotknąć' takiego urządzenia (silnik ze sterownikiem). Mój AstroPilot kosztuje ok. 150PLN (ale pozwala na sterowanie w obu osiach). Jeśli jest ktoś chętny to oczywiście przyjrzę się możliwości połączenia AstroPilota z napędem TAL-a. W przypadku silnika synchronicznego też nie widzę problemu. Adapter do zasilania takiego silnika z AstroPilota powinien kosztować do 100 PLN.
Na nieszczęście nie znam kogoś w pobliżu z napędem TAŁ-a aby sprawę wyjaśnić szybciej. Pozostaje tylko ochotnik do współpracy z własnym montażem. Na początek może wystarczy parę zdjęć aby określić linię postępowania. No więc kto się poświęci razem ze mną ?
Wyniki opublikuję w formie instrukcji do wykonania we własnym zakresie.
Błąd PE jest własnością przekładni i na razie w AstroPilocie nie ma możliwości jego korekty.
L.J.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości